RESULTATEN:
Het EP-II project is een samenwerkingsinitiatief van 5 Europese partners dat zich richt op het ondersteunen van ouders, voogden, grootouders en docenten in het volwassenonderwijs. Ons doel is om hen te voorzien van de tools en kennis die nodig zijn om kinderen en jongeren beter te begeleiden in een steeds veranderende wereld, Wij bieden:
-
Een curriculumontwerp (het officiële onderwijsaanbod) en een opleidingsplan, alsmede de managementrapporten.
-
De ontwikkeling van de vier modules en de OER's (Open Educational Resources) en het opleidingsprogramma voor trainers.
-
Een e-learningplatform inclusief al het trainingsmateriaal.
-
Een projectwebsite, sociale netwerkaccounts/pagina's/groepen, materialen en verspreiding-, promotie- en netwerk evenementen.
Het project heeft tot doel:
-
De veerkracht en het aanpassingsvermogen van (groot)ouders, voogden en docenten in het volwassenonderwijs in het licht van de permacrisis te versterken en hen te motiveren om actief deelnemen aan positieve, democratische acties in hun gemeenschappen. Permacrisis heeft betrekking op het steeds meer toenemende huiselijk geweld, alsmede steeds vaker voorkomende klimaatcrisissen, de opkomst van verdeeldheid en wantrouwen, ongelijkheden, online privacy en fake news/desinformatie op sociale media:
-
Een trainingsprogramma voor (groot)ouders, voogden en docenten in het volwassenonderwijs te ontwikkelen met vier thematische modules, die precies aansluiten bij de aard van de uitdagingen van vandaag;
-
Een online aantrekkelijk en gebruiksvriendelijk e-learningplatform te ontwikkelen met de steun van deskundige mentoren om te begeleiden;
-
Volwassenenonderwijzers die met (groot)ouders samenwerken aan te moedigen en het mogelijk te maken hun praktijken te verbeteren en hen nieuwe inzichten te bieden en daarnaast te voorzien van nieuwe opleidingsinstrumenten- en inhoud via outreach-activiteiten op lokaal en Europees niveau.
DOELSTELLINGEN:
EFFICIENT PARENTING
JAAR:
2023 - 2025
Het ondersteunen van ouders, verzorgers en leerkrachten in het volwassenenonderwijs bij de begeleiding van kinderen in een steeds veranderende wereld.
PARTNERS:
Lead:
Socialiniu projektu institutas (SPI),
(LT)
Euroface Consulting s.r.o.,
(CZ)
Fundación Siglo22,
(ES)
Athens Lifelong Learning Institute,
(EL)
Asociatia Institutul pentru Parteneriat Social,
(RO)
Centro Iniziative Ricerche e Programmazione economica,
(IT)
CollectiveUP,
(BE)
Stichting Kenniscentrum PRO WORK
(NL)
Het EP-II project is een samenwerkingsinitiatief van 5 Europese partners dat zich richt op het ondersteunen van ouders, voogden, grootouders en docenten in het volwassenonderwijs. Ons doel is om hen te voorzien van de tools en kennis die nodig zijn om kinderen en jongeren beter te begeleiden in een steeds veranderende wereld, Wij bieden:
-
Een curriculumontwerp (het officiële onderwijsaanbod) en een opleidingsplan, alsmede de managementrapporten.
-
De ontwikkeling van de vier modules en de OER's (Open Educational Resources) en het opleidingsprogramma voor trainers.
-
Een e-learningplatform inclusief al het trainingsmateriaal.
-
Een projectwebsite, sociale netwerkaccounts/pagina's/groepen, materialen en verspreiding-, promotie- en netwerk evenementen.
RESULTATEN:
DOELSTELLINGEN:
Het project heeft tot doel:
-
De veerkracht en het aanpassingsvermogen van (groot)ouders, voogden en docenten in het volwassenonderwijs in het licht van de permacrisis te versterken en hen te motiveren om actief deelnemen aan positieve, democratische acties in hun gemeenschappen. Permacrisis heeft betrekking op het steeds meer toenemende huiselijk geweld, alsmede steeds vaker voorkomende klimaatcrisissen, de opkomst van verdeeldheid en wantrouwen, ongelijkheden, online privacy en fake news/desinformatie op sociale media:
-
Een trainingsprogramma voor (groot)ouders, voogden en docenten in het volwassenonderwijs te ontwikkelen met vier thematische modules, die precies aansluiten bij de aard van de uitdagingen van vandaag;
-
Een online aantrekkelijk en gebruiksvriendelijk e-learningplatform te ontwikkelen met de steun van deskundige mentoren om te begeleiden;
-
Volwassenenonderwijzers die met (groot)ouders samenwerken aan te moedigen en het mogelijk te maken hun praktijken te verbeteren en hen nieuwe inzichten te bieden en daarnaast te voorzien van nieuwe opleidingsinstrumenten- en inhoud via outreach-activiteiten op lokaal en Europees niveau.
Het ondersteunen van ouders, verzorgers en leerkrachten in het volwassenenonderwijs bij de begeleiding van kinderen in een steeds veranderende wereld.
JAAR:
2023 - 2025
EFFICENT PARENTING
PARTNERS:
Lead:
Socialiniu projektu institutas (SPI),
(LT)
Euroface Consulting s.r.o.,
(CZ)
Fundación Siglo22,
(ES)
Athens Lifelong Learning Institute,
(EL)
Asociatia Institutul pentru Parteneriat Social,
(RO)
Centro Iniziative Ricerche e Programmazione economica,
(IT)
CollectiveUP,
(BE)
Stichting Kenniscentrum
PRO WORK
(NL)
Het EP-II project is een samenwerkingsinitiatief van 5 Europese partners dat zich richt op het ondersteunen van ouders, voogden, grootouders en docenten in het volwassenonderwijs. Ons doel is om hen te voorzien van de tools en kennis die nodig zijn om kinderen en jongeren beter te begeleiden in een steeds veranderende wereld, Wij bieden:
-
Een curriculumontwerp (het officiële onderwijsaanbod) en een opleidingsplan, alsmede de managementrapporten.
-
De ontwikkeling van de vier modules en de OER's (Open Educational Resources) en het opleidingsprogramma voor trainers.
-
Een e-learningplatform inclusief al het trainingsmateriaal.
-
Een projectwebsite, sociale netwerkaccounts/pagina's/groepen, materialen en verspreiding-, promotie- en netwerk evenementen.
RESULTATEN:
DOELSTELLINGEN:
Het project heeft tot doel:
-
De veerkracht en het aanpassingsvermogen van (groot)ouders, voogden en docenten in het volwassenonderwijs in het licht van de permacrisis te versterken en hen te motiveren om actief deelnemen aan positieve, democratische acties in hun gemeenschappen. Permacrisis heeft betrekking op het steeds meer toenemende huiselijk geweld, alsmede steeds vaker voorkomende klimaatcrisissen, de opkomst van verdeeldheid en wantrouwen, ongelijkheden, online privacy en fake news/desinformatie op sociale media:
-
Een trainingsprogramma voor (groot)ouders, voogden en docenten in het volwassenonderwijs te ontwikkelen met vier thematische modules, die precies aansluiten bij de aard van de uitdagingen van vandaag;
-
Een online aantrekkelijk en gebruiksvriendelijk e-learningplatform te ontwikkelen met de steun van deskundige mentoren om te begeleiden;
-
Volwassenenonderwijzers die met (groot)ouders samenwerken aan te moedigen en het mogelijk te maken hun praktijken te verbeteren en hen nieuwe inzichten te bieden en daarnaast te voorzien van nieuwe opleidingsinstrumenten- en inhoud via outreach-activiteiten op lokaal en Europees niveau.
Het inbedden van burgerbtrokkenheid bij de duurzame ontwikkeling in de officiële curricula van beroepsonderwijs en -opleiding.
JAAR:
2023 - 2025
EFFICENT PARENTING
PARTNERS:
Lead:
Stichting Kenniscentrum
PRO WORK,
(NL)
DIE BERATER
UNTERNEHEMENS-
-BERATUNGS
GESELLCHAFT
MBH,
(AUT)
Headway A.E,
(GR)
KMOP – POLICY CENTER ASBL,
(BEL)
APROXIMAR –
PARTNERS:
Lead:
Stichting Kenniscentrum
PRO WORK,
(NL)
DIE BERATER
UNTERNEHEMENS-
-BERATUNGS
GESELLCHAFT
MBH,
(AUT)
Headway A.E,
(GR)
KMOP – POLICY CENTER ASBL,
(BEL)
APROXIMAR –
COOPERATIVA DE
SOLIDARIEDADE SOCIAL,
(PRT)
EMPRESAS CON VALORES,
(ES)
EESTI EDUHUB OU,
(EST)