RESULTATEN:
-
Een volledig competentiegericht systeem, dat online beschikbaar is voor leerlingen, waarin ze zich kunnen testen op een grote verscheidenheid aan competenties.
Het Trainframe project is een poging van 12 Europese organisaties voor een andere benadering van de toepassing van competentiegericht leren (CBL) en competentiegerichte training (CBT). Zowel CBT / CBL hebben een traditionele, gevestigde theoretische ondersteuning, maar ook zij vertegenwoordigen een deel van een geheel, dat we een raamwerk noemen. Dit kader is alleen niet een technische compilatie van principes maar zouden ook een organisatorische perspectief moeten bevatten. Hiermee wordt bedoeld, dat het denken van de leerresultaten en trainingseenheden niet per se een duurzame en praktische benadering is van competentiegerichte concepten in het beroepsonderwijs. Organisatorische perspectief zijn bijvoorbeeld zaken als organisatie omvang, geografische ligging, financiële draagkracht, administratieve capaciteit, technische uitrusting en service, enz. Deze punten vormen een substantiële factor voor een compleet CBT / CBL.
Het Train Frame project is een poging van 14 Europese organisaties om een andere benadering te creëren die van toepassing is op competentiegericht leren (CBL) en competentiegerichte training (CBT).
DOELSTELLINGEN:
AANLEIDING:
TRAIN FRAME
JAAR:
2009 - 2011
Het creëren van nieuwe manieren voor competentiegericht leren (CBL) en competentiegerichte training (CBT).
PARTNERS
Syntra West,
Adam Smith College of Management, Wisamar, Centro di Formazione Imprenditoriale, Confartigianato Formazione CNIPA Umbria,
Provincia di Pesaro e Urbino,
Instituto Politecnico de Leiria,
Citizens' forum for social activities and civic education,
KADIS,
Directorate of National Education City of Tekirdag,
Provincial Education Directorate City of Manisa,
++-+Stichting Kenniscentrum PRO WORK.
Een volledig competentiegericht systeem, dat online beschikbaar is voor leerlingen, waarin ze zich kunnen testen op een grote verscheidenheid aan competenties.
RESULTATEN:
AANLEIDING:
Het Trainframe project is een poging van 12 Europese organisaties voor een andere benadering van de toepassing van competentiegericht leren (CBL) en competentiegerichte training (CBT). Zowel CBT / CBL hebben een traditionele, gevestigde theoretische ondersteuning, maar ook zij vertegenwoordigen een deel van een geheel, dat we een raamwerk noemen. Dit kader is alleen niet een technische compilatie van principes maar zouden ook een organisatorische perspectief moeten bevatten. Hiermee wordt bedoeld, dat het denken van de leerresultaten en trainingseenheden niet per se een duurzame en praktische benadering is van competentiegerichte concepten in het beroepsonderwijs. Organisatorische perspectief zijn bijvoorbeeld zaken als organisatie omvang, geografische ligging, financiële draagkracht, administratieve capaciteit, technische uitrusting en service, enz. Deze punten vormen een substantiële factor voor een compleet CBT / CBL.
Het Train Frame project is een poging van 14 Europese organisaties om een andere benadering te creëren die van toepassing is op competentiegericht leren (CBL) en competentiegerichte training (CBT).
DOELSTELLINGEN:
Het creëren van nieuwe manieren voor competentiegericht leren (CBL) en competentiegerichte training (CBT).
JAAR:
2009 - 2011