RESULTATEN:
Een systeem voor het verzamelen van statistische analyses om de evolutie van het leren van wiskunde in scholen op de niveaus EQF 1, 2 en 3 te kunnen tekenen. Er zal een taxonomie van wiskundekennis worden ontwikkeld om de 24 vragenlijsten te categoriseren die in alle projecttalen zijn ontwikkeld om de basistests (BLT) uit te voeren vragenlijsten in alle projecttalen te categoriseren om de basistests (BLT) uit te voeren. De technische omgeving om de BLT uit te voeren is Moodle.
De statistische analyse van de "big data" uitvoeren. Dit betekent het verzamelen van de gegevens door BLT's uit te voeren; het organiseren van de resultaten om ze te analyseren; en het maken van rapporten om de resultaten en conclusies te laten zien, en geaggregeerde resultaten die nationale en Europese resultaten laten zien Een repository creëren met wiskundebronnen die zijn gecategoriseerd met behulp van de ontwikkelde taxonomie. Er zijn twee soorten open leermaterialen. 600 bronnen beschikbaar op internet, en 30 interactieve bronnen ontwikkeld door het project in HTML5- en SCORM-formaat met Storyline 360. De gebieden van de op te nemen bronnen komen voort uit de resultaten van de BLT's. Met betrekking tot de pedagogische strategie voor het onderwijzen van wiskunde, en volledig gerelateerd aan docenten, creëert het project een begeleidingssysteem om bronnen te selecteren (uit de repository) om te gebruiken met hun studenten, afhankelijk van de resultaten van de BLT's met betrekking tot hun niveaus en met de gebieden waarop ze dieper moeten werken. Ze zullen ook een e-trainingsprogramma krijgen om te leren welke actieve methodologieën ze kunnen gebruiken om wiskunde te onderwijzen.
Ten slotte komt er een e-learningplatform voor het project dat door alle andere resultaten zal worden gebruikt en waar al die resultaten met een Creative Commons-licentie beschikbaar zullen zijn voor gebruik tijdens en na afloop van het project.
Leraren te voorzien van een statistische datatool voor het automatiseren van voortgangsmetingen van wiskunde bij leerlingen, het verminderen van de tijd die besteed wordt aan administratie en het overdragen van empirische testgegevens aan het onderwijs.
Om de niveaus van digitale geletterdheid op scholen te verhogen door leerlingen zelfvoorzienend te maken in hun gebruik van technologie en minder afhankelijk te maken van formele herscholing, telkens wanneer er een verandering in het technologische ecosysteem is.
Een strategie ontwikkelen ter ondersteuning van Open onderwijs bronnen, inclusief gratis service gebaseerd is op een duurzaam bedrijfsmodel dat zichzelf in stand houdt.
Empirisch bewijs verzamelen van wat kinderen weten en kunnen doen in de wiskunde om feedback te geven en het leerplan te ontwikkelen op basis van direct bewijs.
Om een leermiddel te bieden met de beste praktijken in wiskundig onderwijs, inclusief werkschema's, lesplannen en andere hulpmiddelen.
De projectpartners zijn van ES, NL, BE, CY, IE. Ze vertegenwoordigen voornamelijk instituten en twee universiteiten. Ze hebben een schat aan technische en pedagogische expertise en delen een gezamenlijk enthousiasme voor praktische methoden om kosten te verlagen en de efficiëntie te verbeteren door het gebruik van gratis software, OER's en gratis services die worden ondersteund door een eigentijds "freemium" bedrijfsmodel
Het project IMAS (het verbeteren van wiskundige prestaties op scholen) is gebaseerd op de onderzochte, geteste technologieën en pedagogische modellen van eerdere succesvolle door de EU medegefinancierde projecten (zoals MAPLE en Science4Fun) en om moderne bedrijfsontwikkelingsmodellen om duurzame Open Educational Resources (OER) op lange termijn te bieden op nationaal en internationaal geaccrediteerde kwalificaties in wiskunde op niveau 1, 2 en 3 van het Europees kwalificatieraamwerk.
DOELSTELLINGEN:
AANLEIDING:
IMAS
JAAR:
2019 - 2022
Leraren voorzien van een datatool voor het automatiseren van voortgangsmetingen van wiskunde bij leerlingen.
Lead:
Jaitek Tecnology,
(ES)
Universiteit van Malaga,
(ES)
Artevelde Hogeschool,
(BE)
Centre for advancement of research and development in educational technology, LTD,
(CY)
Future in perspective LTD,
(IR)
Stichting Kenniscentrum Pro Work
(NL)
PARTNERS:
Een systeem voor het verzamelen van statistische analyses om de evolutie van het leren van wiskunde in scholen op de niveaus EQF 1, 2 en 3 te kunnen tekenen. Er zal een taxonomie van wiskundekennis worden ontwikkeld om de 24 vragenlijsten te categoriseren die in alle projecttalen zijn ontwikkeld om de basistests (BLT) uit te voeren vragenlijsten in alle projecttalen te categoriseren om de basistests (BLT) uit te voeren. De technische omgeving om de BLT uit te voeren is Moodle.
De statistische analyse van de "big data" uitvoeren. Dit betekent het verzamelen van de gegevens door BLT's uit te voeren; het organiseren van de resultaten om ze te analyseren; en het maken van rapporten om de resultaten en conclusies te laten zien, en geaggregeerde resultaten die nationale en Europese resultaten laten zien Een repository creëren met wiskundebronnen die zijn gecategoriseerd met behulp van de ontwikkelde taxonomie. Er zijn twee soorten open leermaterialen. 600 bronnen beschikbaar op internet, en 30 interactieve bronnen ontwikkeld door het project in HTML5- en SCORM-formaat met Storyline 360. De gebieden van de op te nemen bronnen komen voort uit de resultaten van de BLT's. Met betrekking tot de pedagogische strategie voor het onderwijzen van wiskunde, en volledig gerelateerd aan docenten, creëert het project een begeleidingssysteem om bronnen te selecteren (uit de repository) om te gebruiken met hun studenten, afhankelijk van de resultaten van de BLT's met betrekking tot hun niveaus en met de gebieden waarop ze dieper moeten werken. Ze zullen ook een e-trainingsprogramma krijgen om te leren welke actieve methodologieën ze kunnen gebruiken om wiskunde te onderwijzen.
Ten slotte komt er een e-learningplatform voor het project dat door alle andere resultaten zal worden gebruikt en waar al die resultaten met een Creative Commons-licentie beschikbaar zullen zijn voor gebruik tijdens en na afloop van het project.
RESULTATEN:
DOELSTELLINGEN:
Leraren te voorzien van een statistische datatool voor het automatiseren van voortgangsmetingen van wiskunde bij leerlingen, het verminderen van de tijd die besteed wordt aan administratie en het overdragen van empirische testgegevens aan het onderwijs.
Om de niveaus van digitale geletterdheid op scholen te verhogen door leerlingen zelfvoorzienend te maken in hun gebruik van technologie en minder afhankelijk te maken van formele herscholing, telkens wanneer er een verandering in het technologische ecosysteem is.
Een strategie ontwikkelen ter ondersteuning van Open onderwijs bronnen, inclusief gratis service gebaseerd is op een duurzaam bedrijfsmodel dat zichzelf in stand houdt.
Empirisch bewijs verzamelen van wat kinderen weten en kunnen doen in de wiskunde om feedback te geven en het leerplan te ontwikkelen op basis van direct bewijs.
Om een leermiddel te bieden met de beste praktijken in wiskundig onderwijs, inclusief werkschema's, lesplannen en andere hulpmiddelen.
De projectpartners zijn van ES, NL, BE, CY, IE. Ze vertegenwoordigen voornamelijk instituten en twee universiteiten. Ze hebben een schat aan technische en pedagogische expertise en delen een gezamenlijk enthousiasme voor praktische methoden om kosten te verlagen en de efficiëntie te verbeteren door het gebruik van gratis software, OER's en gratis services die worden ondersteund door een eigentijds "freemium" bedrijfsmodel
Het project IMAS (het verbeteren van wiskundige prestaties op scholen) is gebaseerd op de onderzochte, geteste technologieën en pedagogische modellen van eerdere succesvolle door de EU medegefinancierde projecten (zoals MAPLE en Science4Fun) en om moderne bedrijfsontwikkelingsmodellen om duurzame Open Educational Resources (OER) op lange termijn te bieden op nationaal en internationaal geaccrediteerde kwalificaties in wiskunde op niveau 1, 2 en 3 van het Europees kwalificatieraamwerk.
AANLEIDING:
PARTNERS:
Lead:
Jaitek Tecnology,
(ES)
Universiteit van Malaga,
(ES)
Artevelde Hogeschool,
(BE)
Centre for advancement of research and development in educational technology, LTD,
(CY)
Future in perspective LTD,
(IR)
Stichting Kenniscentrum Pro Work
(NL)
Leraren voorzien van een datatool voor het automatiseren van voortgangsmetingen van wiskunde bij leerlingen.
JAAR:
2019 - 2022