RESULTATEN:
- Toegankelijkheid van coderingsonderwijs voor alle leerkrachten, zelfs zonder technische achtergrond.
- Bevordering van vaardigheden bij kinderen zoals creatief en logisch denken, probleemoplossen en samenwerken.
- Actieve betrokkenheid van leerlingen bij begrip en beheersing van technologieën, niet alleen passief gebruik.
- Begrip van de digitale wereld door middel van programmeren.
DOELSTELLINGEN:
- Verbetering van digitale vaardigheden en competenties van leerkrachten en leerlingen.
- Integratie van coderingsonderwijs op jonge leeftijd in het basisonderwijs.
- Adresseren van de groeiende vraag naar ICT-vaardigheden in de samenleving.
- Ondersteuning van transversale vaardigheden zoals analytisch denken, probleemoplossen en creativiteit bij leerlingen.
De focus ligt op het voorbereiden van jongeren op de toekomst door hen essentiële coderingsvaardigheden aan te leren, in lijn met de oproep van Europese commissarissen voor meer aandacht voor coderingsonderwijs op scholen.
CODING4KIDS
JAAR:
2023 - 2024
Codering toegangkelijk maken voor alle leerkrachten en hun leerlingen.
PARTNERS:
PARAGON: Education
Technology Communications,
(GR)
JAITEK TECNOLOGÍA Y FORMACIÓN SL, (ES)
CENTRE FOR ADVANCEMENT OF RESEARCH AND DEVELOPMENT IN EDUCATIONAL TECHNOLOGY LTD-CARDET,
(CY)
FUTURE IN PERSPECTIVE LIMITED,
(IR)
Stichting Kenniscentrum PRO WORK
(NL)
- Toegankelijkheid van coderingsonderwijs voor alle leerkrachten, zelfs zonder technische achtergrond.
- Bevordering van vaardigheden bij kinderen zoals creatief en logisch denken, probleemoplossen en samenwerken.
- Actieve betrokkenheid van leerlingen bij begrip en beheersing van technologieën, niet alleen passief gebruik.
- Begrip van de digitale wereld door middel van programmeren.
RESULTATEN:
DOELSTELLINGEN:
- Verbetering van digitale vaardigheden en competenties van leerkrachten en leerlingen.
- Integratie van coderingsonderwijs op jonge leeftijd in het basisonderwijs.
- Adresseren van de groeiende vraag naar ICT-vaardigheden in de samenleving.
- Ondersteuning van transversale vaardigheden zoals analytisch denken, probleemoplossen en creativiteit bij leerlingen.
De focus ligt op het voorbereiden van jongeren op de toekomst door hen essentiële coderingsvaardigheden aan te leren, in lijn met de oproep van Europese commissarissen voor meer aandacht voor coderingsonderwijs op scholen.
Codering toegangkelijk maken voor alle leerkrachten en hun leerlingen.
JAAR:
2023 - 2024
CODING4KIDS
PARTNERS:
Provincia di Pesaro e Urbino,
(IT)
A.N.F.E –
Deligazione Regionale Sicilia,
(IT)
Nevsehir Universitesi Fen Edebiyat Fakultesi,
(TR)
UGDYMO PLETOTES CENTRAS,
(IT)
Confederacion de Asociaciones,
(ES)
Empresariables de Burgos,
(ES)
Incubadora D. Dinis,
(PL)
Mednarodna Fakulteta za Druzbena in Poslovne Studije,
(PL)
Uniwersytet Slaski
w Katowicach,
(PL)
West Lothian College,
(UK)
Stichting Kenniscentrum Pro Work
- Toegankelijkheid van coderingsonderwijs voor alle leerkrachten, zelfs zonder technische achtergrond.
- Bevordering van vaardigheden bij kinderen zoals creatief en logisch denken, probleemoplossen en samenwerken.
- Actieve betrokkenheid van leerlingen bij begrip en beheersing van technologieën, niet alleen passief gebruik.
- Begrip van de digitale wereld door middel van programmeren.
RESULTATEN:
DOELSTELLINGEN:
- Verbetering van digitale vaardigheden en competenties van leerkrachten en leerlingen.
- Integratie van coderingsonderwijs op jonge leeftijd in het basisonderwijs.
- Adresseren van de groeiende vraag naar ICT-vaardigheden in de samenleving.
- Ondersteuning van transversale vaardigheden zoals analytisch denken, probleemoplossen en creativiteit bij leerlingen.
De focus ligt op het voorbereiden van jongeren op de toekomst door hen essentiële coderingsvaardigheden aan te leren, in lijn met de oproep van Europese commissarissen voor meer aandacht voor coderingsonderwijs op scholen.
Codering toegangkelijk maken voor alle leerkrachten en hun leerlingen.
JAAR:
2023 - 2024
CODING4KIDS
PARTNERS:
Provincia di Pesaro e Urbino,
(IT)
A.N.F.E – Deligazione Regionale Sicilia,
(IT)
Nevsehir Universitesi Fen Edebiyat Fakultesi,
(TR)
UGDYMO PLETOTES CENTRAS,
(IT)
Confederacion de Asociaciones,
(ES)
Empresariables de Burgos,
(ES)
Incubadora D. Dinis,
(PL)
Mednarodna Fakulteta za Druzbena in Poslovne Studije,
(PL)
Uniwersytet Slaskiw Katowicach,
(PL)
West Lothian College,
(UK)
Stichting Kenniscentrum Pro Work
PARTNERS:
Provincia di Pesaro e Urbino,
(IT)
A.N.F.E – Deligazione Regionale Sicilia,
(IT)
Nevsehir Universitesi Fen Edebiyat Fakultesi,
(TR)
UGDYMO PLETOTES CENTRAS,
(IT)
Confederacion de Asociaciones,
(ES)
Empresariables de Burgos,
(ES)
Incubadora D. Dinis,
(PL)
Mednarodna Fakulteta za Druzbena in Poslovne Studije,
(PL)
Uniwersytet Slaskiw Katowicach,
(PL)
West Lothian College,
(UK)
Stichting Kenniscentrum Pro Work